Adriana Hölszky

Scris de rutişor la 17 martie 2008

S-a născut în 1953 la Bucureşti, a studiat compoziţia cu Ştefan Niculescu la UNMB. Emigrează în Germania, stabilindu-se la Stuttgart, unde îşi continuă studiile cu Milko Kelemen şi Erhard Karkoschka. Predă teorie muzicală la Academia de muzică din Stuttgart, din 1980. Începând cu anii ’80 a primit diferite premii şi burse de creaţie (premii acordate de concursul „Gaudeamus”, Bilthoven 1981, de Stiftung Ostdeutscher Kulturrat în 1982, de oraşul Stuttgart în 1982; bursa Ministerului Culturii Niedefsachsen 1987 etc.).

În aceeaşi perioadă este binevenită şi promovată de mişcarea feministă în compoziţia germană, scrie în consecinţă piese ce dovedesc angajamentul în această direcţie: …es kamen schwarze Vögel…, 1978, vampirabile pentru cinci cântăreţe cu percuţie, prima sa operă Bremer Freiheit – Singwerk für ein Frauenleben, 187, p.a. la teatrul de cameră al Operei din Stuttgart.

Vasile Herman

Scris de rutişor la 17 martie 2008

Născut în 1929 la Satu-Mare şi absolvent al Academiei de Muzică clujene la clasa de compoziţie a lui Sigismund Toduţă, Herman predă actualmente la aceeaşi instituţie forme muzicale şi compoziţie. Doctor în muzicologie, preocupările sale teoretice sunt esenţiale în investigarea muzicii lui Bach (în colaborare cu Sigismund Toduţă) dar şi în cea contemporană românească (în volumul Formă şi stil în noua creaţie muzicală românească, editat la Bucureşti).

În compoziţie, abordează cu predilecţie genurile vocal-simfonic, simfonic, cameral, vocal. Unele piese ale sale au fost distinse cu Premiile Academiei Române (1977) şi ale UCMR (1978).

Altele: Vasile Herman@UCMR

Irina Hasnaş

Scris de rutişor la 17 martie 2008

Născută în 1954 la Bucureşti, Irina Hasnaş a absolvit aici compoziţia la clasa lui Aurel Stroe, cu un Concert pentru orchestră. Lucrează la Radiodifuziunea Română, unde s-a preocupat constant de promovarea şi comentarea muzicii româneşti. Lucrările sale relevă intenţia prospectării de noi posibilităţi timbrale, în domeniul instrumental orchestral şi îndeosebi cameral.