Alina-Maria Dumbravă Roetzer

Scris de cercer la 8 februarie 2010

Alina-Maria Dumbravă Roetzer

Născută în 1980 la Bucureşti, Alina-Maria Dumbravă (căsătorită Roetzer) ia primele lecţii de pian la vârsta de 5 ani, descoperind pe parcursul Şcolii de Muzică că este atrasă de „împletirea sunetelor“. După absolvirea Liceului de Muzică „G. Enescu“ din Bucureşti alege compoziţia, urmând Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti (clasa Prof. Doina Rotaru). Dintre îndrumători: Lucia Pop (teorie) şi Maia Ciobanu (armonie). (mai mult…)

Diana Rotaru

Scris de cercer la 27 aprilie 2009

Diana RotaruNăscută în Bucureşti în anul 1981, Diana Rotaru a studiat compoziţia cu Ştefan Niculescu şi Dan Dediu la Universitatea Naţională de Muzică din acelaşi oraş, unde a obţinut şi o diplomă de master (în 2006), iar în prezent este doctorandă (din 2008). A fost studentă prin schimb Erasmus la Conservatorul Naţional Superior de Muzică şi Dans din Paris (2005-2006), unde a urmat cursurile profesorilor Frédéric Durieux, Michael Lévinas, Yann Geslin, Luis Naon şi Tom Mays. A participat la diverse cursuri de specializare printre care Acanthes (Metz, 2008), Voix Nouvelles (Royaumont, 2002 şi 2006) şi Seminarul Bartok (mai mult…)

Doina Rotaru

Scris de rutişor la 19 martie 2008

Doina RotaruNăscută în 1951 la Bucureşti, a absolvit în 1975 Universitatea de Muzică din acelaşi oraş, clasa de compoziţie a lui Tiberiu Olah. La rândul său, este acum profesor de compoziţie. Ca mulţi dintre colegii săi de generaţie, a vizitat Cursurile internaţionale de vară de la Darmstadt în anii ’80-’90, dar şi alte workshops de compoziţie (la Amsterdam, în 1991, a beneficiat de o bursă de creaţie). Este laureată a numeroase premii ale UCMR, a primit şi Premiul Academiei Române, precum şi Premiul I la Concursul internaţional de compoziţie „Gedok/Mannheim” 1994. Creaţia sa cuprinde 4 Concerte pentru flaut, două piese pentru orchestră de flaute, alte Concerte pentru violoncel, saxofon, clarinet, 2 Simfonii, Lumini dintr-un curcubeu pentru orchestră de cameră, 4 Cvartete de coarde, Joc de oglinzi pentru 4 flaute, 2 cvintete, trio-urile Joker şi Troiţe, Noesis pentru 4 percuţionişti, La porţile visului pentru flaut şi percuţie, Overtime pentru shakuhachi şi flaut bas, alte piese pentru flaut solo sau în combinaţii camerale.

Altele: Doina Rotaru@CIMEC, @MySpace, @freewebs

Theodor Rogalski

Scris de rutişor la 19 martie 2008

S-a născut în 1901 la Bucureşti, s-a stins din viaţă în 1954, la Zürich. A început să studieze compoziţia cu Alfonso Castaldi la Conservatorul din Bucureşti (1919-20), dirijând orchestră în paralel (Leipziger Konservatorium: 1920-23) şi finalizându-şi studiile la Schola Cantorum din Paris (1924-26), la clasa de compoziţie a lui Vincent d’Indy şi la cea de orchestraţie a lui Maurice Ravel.

După un scurt stagiu de corepetitor la Opera Română din Bucureşti, Rogalski va dirija orchestra simfonică Radio-Bucureşti (1930-51), Filarmonica „George Enescu” din Bucureşti (1950-54), va fi director al Radiodifuziunii Române (1939-44) şi profesor de orchestraţie la UNMB (1950-54). A iubit prea mult pianul (în tinereţe) şi bagheta (la majorat), trecând compoziţia nu doar în plan secundar, ci chiar în anonimat.

(mai mult…)

Horaţiu Rădulescu

Scris de rutişor la 19 martie 2008

Horatiu RadulescuA trăit între 7 ianuarie 1942 – 25 septembrie 2008. S-a născut în Bucureşti, unde studiază iniţial vioara cu Nina Alexandrescu, o elevă a lui George Enescu şi a lui Jacques Thibaud. În 1969, Rădulescu absolvă secţia de compoziţie la UNMB, la clasa lui Tiberiu Olah.

Semnificative în formarea sa creatoare au fost şi alte cursuri – precum cel de analiză şi forme cu Ştefan Niculescu sau cele de orchestraţie şi muzică formalizată cu Aurel Stroe. (mai mult…)

Adrian Raţiu

Scris de rutişor la 19 martie 2008

Adrian RatiuNăscut la 28 iulie 1928 în Bucureşti şi s-a stins din viaţă la 3 noiembrie 2005; a urmat aici între 1950 şi 1956 cursurile Universităţii de Muzică (compoziţie cu Leon Klepper), instituţie în cadrul căreia va preda, din 1967 şi până în 1998, stilistică şi armonie. Timp de 4 ani este redactor al revistei Muzica din Bucureşti (1959-1963), iar în 1969 participă la Internationale Ferienkurse für neue Musik, la Darmstadt. Cercetător avizat al creaţiei enesciene, a semnat o serie întreagă de articole şi studii în revistele româneşti de specialitate. Autor a numeroase opusuri, Adrian Raţiu îşi manifestă disponibilităţile creatoare îndeosebi în registrul muzicii de cameră, fără a exclude însă muzica simfonică, vocală sau corală. Sinteza serialo-modală pe care o operează compozitorul se raportează la o concepţie integratoare în care primează nu atât inovaţia în planul limbajului, cât mai cu seamă capacitatea diferitelor tehnici de a exprima ideea muzicală, conţinutul expresiv al acesteia. (mai mult…)