Groaza Silviu Mihai

Scris de cercer la 19 februarie 2010

Silviu GroazaProvenind dintr-o familie de muzicieni, Groaza Silviu Mihai s-a născut în anul 1986 în Botoşani.

Începe studiul trompetei cu profesorul Emil Mandric, la Liceul de Artă „Ştefan Luchian” din oraşul natal.

În 2003 participă la un Masterclass desfăşurat sub îndrumarea maestrului Iancu Văduva, cel ce îi va deveni profesor la Facultatea de Interpretare Muzicală, UNMB (promoţia 2009).

(mai mult…)

Ziua IV SIMN [ 26 mai ]

Scris de brebenel la 24 mai 2009

Marţi, 26 mai 2009 – Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, ediţia a XIX-a

Conferinţă : Hiroyuki Itoh şi Misato Mochizuki, Japonia

Interpretează Ansamblul „devotioModerna”, România (mai mult…)

Concert cameral de muzică contemporană românească

Scris de rutişor la 24 aprilie 2008

Ateneul Român

Miercuri 30 aprilie, ora 19.00 – Sala mică

Vor interpreta:

Ion Ghiţă – contrabas

Ciprian Măceşaru – percuţie

Olguţa Lupu – pian

Ciprian Ghiţă – contrabas, percuţie

Irinel Anghel – pian, chitară electrică

Dinu Petrache – contrabas

Andrei Kivu – violoncel, chitară bas, trompetă, flaut, acordeon, live electronics

Detalii aici.

Marius Constant

Scris de rutişor la 13 aprilie 2008

Compozitor şi dirijor francez de origine română (Bucureşti, 7 februarie 1925 – Paris, 15 mai 2004 ), şi-a început studiile la Bucureşti, unde a obţinut premiul „George Enescu” (1943), şi le-a continuat la Conservatorul Naţional de Muzică din Paris (1945-1949), iar pentru dirijat de orchestră la Şcoala normală de muzică. Marius Constant i-a avut ca profesori pe O. Messiaen, T. Aubin, N. Boulanger, J. Fournet şi A. Honegger. A cucerit premiul „Italia” în 1952, pentru baletul le Joueur de flûte („Flautistul”), a fost directorul muzical al reţelei de modulaţie de frecvenţă a O.R.T.F. (1953), apoi director muzical al Ballets de Paris de Roland Petit (1956-1966), înainte de a fi din nou învestit cu importante responsabilităţi la O.R.T.F. (1963-1967).

Apoi, a fost numit director al muzicii de balet la Opera din Paris (1973-1978), iar din 1978 este profesor al noii clase de orchestraţie şi instrumentaţie de la Conservatorul din Paris. În 1963, a pus bazele ansamblului instrumental Ars Nova, una dintre principalele formaţii franceze specializate în muzică nouă, iar în 1968 a primit Marele premiu naţional al muzicii. Primele sale lucrări au fost Haut-Voltage, balet pentru Maurice Béjart (1956), Contrepointe (1957) şi Cyrano de Bergerac (1959), balete pentru Roland Petit. Dar el s-a impus cu adevărat numai o dată cu 24 de preludii pentru orchestră, cântate în primă audiţie sub bagheta lui Leonard Bernstein în 1959. Contrar opţiunii unei mari părţi (mai mult…)