Recital cameral [10 februarie]

Scris de cercer la 9 februarie 2010

Cornelia PetroiuAteneul Român (sala mică) – miercuri, 10 februarie 2010, orele 19:00

MIRABILA VIOLĂ IV

Interpretează:

Cornelia Petroiuviolă
Yolanda Constantinescu – soprană

Program: (mai mult…)

Alina-Maria Dumbravă Roetzer

Scris de cercer la 8 februarie 2010

Alina-Maria Dumbravă Roetzer

Născută în 1980 la Bucureşti, Alina-Maria Dumbravă (căsătorită Roetzer) ia primele lecţii de pian la vârsta de 5 ani, descoperind pe parcursul Şcolii de Muzică că este atrasă de „împletirea sunetelor“. După absolvirea Liceului de Muzică „G. Enescu“ din Bucureşti alege compoziţia, urmând Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti (clasa Prof. Doina Rotaru). Dintre îndrumători: Lucia Pop (teorie) şi Maia Ciobanu (armonie). (mai mult…)

Stagiunea de marţi seara [26 ianuarie]

Scris de rutişor la 24 ianuarie 2010

musica classicaAteneul Român (sala mică) – marţi, 26 ianuarie 2010, orele 19:00

Stagiunea de marţi seara: CVARTETUL ERTHO

TEODORA STOICA – vioara I
ANDREI STANCIU – vioara II
CORINA GAVRIL – violă
SORIN MUNTEANU – violoncel

  • Mozart– Cvartetul în sol major, KV 387
  • Şostakovici – Cvartetul nr. 8 , op. 110
  • Brahms – Cvartetul op. 51 , nr. 2 (mai mult…)

Ziua V SIMN [ 27 mai ]

Scris de brebenel la 25 mai 2009

Miercuri, 27 mai 2009 – Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, ediţia a XIX-a

Conferinţă : Tosiya Suzuki, flaut

Interpretează: Trio TAFEAL , Elveţia

Membri: Irina Ungureanu, voce; Teresa Hackel, flaut; Simone Keller, pian (mai mult…)

Ziua I SIMN [ 23 mai ]

Scris de brebenel la 20 mai 2009

Universitatea Naţională de Muzică, Bucureşti (sala Enescu) – sâmbătă, 23 mai 2009, orele 19:00

Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi (ediţia a 19-a)

Interpreţi: Cvartetul de coarde EXCELSIOR (Japonia) :

Yuka Nishino vioară, Momoko Yamadavioară , Yukiko Yoshida – violă, Hajime Otomo violoncel

Program:

Hiroyuki ItohString Quartet (p.a.r.) / (premieră în România)
Toru TakemitsuA Way a Lone (p.a.r.) / (premieră în România)
Pascal Bentoiu String Quartet No3 *
Jonathan HarveyString Quartet No2

* String Quartett No 3 – op 27A (1981)

Scris într-o scală modală de 14 tonuri, acest cvartet aparţine unui grup de patru lucrări în relaţie cu cele patru categorii fizice fundamentale definite de Carl Gustav Jung – marele psiholog elveţian, continuatorul şi oponentul lui Sigmund Freud. Aceste categorii sunt: senzaţia, sentimentul, raţiunea şi intuiţia. Cele trei mişcări ale cvartetului no.3 („Senzaţia„) sunt imaginate de creator ca bazându-se pe simţ tactil, vedere panoramică şi auz, în această ordine. Bineînţeles, această compoziţie poate fi audiată fără unele precizări sau sugestii anterioare, doar ca muzică pură. Modul iniţial poate fi transpus, inversat, fragmentat etc., oferind numeroase posibilităţi muzicale.

(Pascal Bentoiu)

Cornelia Petroiu

Scris de rutişor la 18 mai 2009

Cornelia PetroiuÎn 1986, când Cornelia Petroiu a devenit membră a Orchestrei Filarmonicii „George Enescu”, aceasta avea deja o bogată experiență în domeniul violei. A absolvit Liceul de Muzică (1978) și Conservatorul la București (1982),și a participat la diverse tabere muzicale, cum ar fi Interlochen-Michigan (1975) sau Weimar-Germania (1976). Cornelia Petroiu a fost întotdeauna preocupată de muzica de cameră. Pro Musica și Brio nu au fost singurele grupuri muzicale de acest gen din care a făcut parte. Cu Cvartetul FlautArchi a concertat în Japonia, în 2002, în același an având o excelentă colaborare cu muzicieni de la Conservatorul (mai mult…)

Recital cameral [11 februarie]

Scris de cercer la 4 februarie 2009

Ateneul Român

Miercuri 11 februarie, ora 19 (sala mică)

Recital cameral TRIO ALTO:

Cornelia Petroiu – violă

Daniel Kientzy – saxofoane

Mihail Vîrtosu – pian

şi invitaţii lor

Program:

  • Vlad Baciu – Lagărul în care locuiam (pentru violă solo)
  • Aldo Brizzi – d’Après une esquisse ( pentru saxofon, flaut, clarinet, vioară, violoncel şi pian)
  • Gérard Garcin – F A (pentru saxofon, flaut, clarinet, vioară, violoncel şi pian)
  • Pierre Marietan – Le Nombre II (pentru violă solo)
  • Mihaela Vosganian StănculescuWarning (pentru saxofoane şi voce procesată)
  • Drake Mabry – Silent Durations XXV (pentru saxofon şi violă)
  • Shigeru Kan-no – Iikangen-Trio WVE-16 (pentru Trio-Alto)
  • Iulia Cibişescu DuranDe mântuirea primăverii (pentru Trio-Alto)

Concert organizat de Asociaţia Română a Femeilor în Artă (ARFA), cu sprijinul Fundaţiei Kientzy şi al Nova Musica (Paris).

[informaţie preluată de pe fge.org.ro]

Sanda Crăciun-Popa

Scris de rutişor la 11 mai 2008

Sanda Craciun-Popa si Aurelian Octav-PopaSanda Crăciun-Popa a studiat, în liceu, sub îndrumarea profesoarei Jeanine Costescu, urmând, în continuare, cursurile Universităţii de Muzică din Bucureşti. Tatăl său, cunoscut dirijor şi profesor de dirijat coral, îi deschide perspectivele esteticii muzicale.

Din 1973 a devenit violistă în Orchestra Filarmonicii „George Enescu”, având privilegiul de a cânta sub bagheta lui Sergiu Celibidache şi începându-şi, în acelaşi timp, cariera solistică şi camerală. în 1977, alături de Aurelian-Octav Popa, participă la înfiinţarea orchestrei de cameră Quodlibet Musicum, ca prim-violistă.

Sanda Crăciun-Popa fondează (1980) ansamblul de muzică veche „Consortium Violae”, cu care realizează şi înregistrări radio şi TV. (mai mult…)

Tatiana Noia

Scris de rutişor la 7 mai 2008

Născută în 1957, la Bucureşti, Tatiana Noia a studiat muzica pe timpul gimnaziului, la Şcoala de Muzică şi Arte Plastice din oraşul natal, apoi a inceput studiul viorii în liceu, sub îndrumarea prof. Valeriu Rogacev. Urmează cursurile Facultăţii de Instrumente Muzicale şi Canto, secţia vioară, din cadrul Conservatorului „Ciprian Porumbescu”, Bucureşti, avându-i ca mentori pe Avy Abramovici şi Victoria Dumitrescu-Başta pt vioară şi pe Nicolae Brânduş pt muzică de cameră. După terminarea facultăţii, urmează cursuri de perfecţionare la Weimar (1979, 1981), avându–i ca profesori pe Vladimir Malinin şi pe Manfred Scherzer, şi un curs de orchestră – violă, în Italia (1990).

În 1980 are loc titularizarea în Învăţământ, cu susţinerea gradelor profesorale şi continuarea studiului violei, până în 1990. A fost titularizată cadru universitar în 1993, obţinând prin concurs gradele universitare de lector universitar, ulterior conferenţiar universitar al Catedrei de Instrumente de Coarde – vioară (1997). În 2005 a obţinut titlul de doctor în domeniul „Teoriei interpretării”, cu lucrarea (mai mult…)

Iulia Cibişescu-Duran

Scris de rutişor la 2 mai 2008

Iulia Cibişescu-Duran (n. 2 mai 1966, Deva), compozitoare română, a studiat pianul cu Zoiţa Sfârlea la Liceul de Muzică din Cluj-Napoca Iulia Cibisescu-Duranîntre 1972-1984 şi ulterior compoziţia cu Cornel Ţăranu la Academia de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca între 1985-1990. Aici, a studiat dirijatul de orchestră cu Petre Sbârcea şi Emil Simon între 1991-1996 şi a fost licenţiată în compoziţie şi în dirijat orchestră. Şi-a obţinut doctoratul în muzicologie în 2001 şi a participat la cursuri de măiestrie în Franţa şi în Germania între 1995-1997.

A predat contrapunct, teorie, armonie, istoria muzicii la Liceul de Muzică din Cluj-Napoca între 1990 şi 1995 şi apoi drept asistent, respectiv profesor de citire de partituri (din 1998) la Academia de Muzică „Gheorghe Dima”. A susţinut conferinţe în Germania, Moldova şi România, iar a avut muzica interpretată în Germania şi România.

Printre numeroasele premii obţinute se găsesc şi premii ale competiţiei „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca (Premiul al II-lea, 1987 pentru Sonata (pian); Premiul I, 1989, pentru Trio; Premiul I, 1990, pentru Cantata nr.2;Premiul Uniunii Compozitorilor Români, 1991, pentru Cvartetul de coarde nr.1 ), Premiul I la Concursul Naţional de Compoziţie şi Premiul Televiziunii Române, ambele în 1996 la Iaşi pentru Ciclul de lieduri Melancolia Egeei (pentru soprană, mezzosoprană şi pian) şi două premii la Concursul Lucian Blaga – 1996 – Trei lieduri (pentru soprană şi orchestră de cameră), 1999, pentru Trei lieduri (pentru tenor, violă şi pian). (mai mult…)