Ziua IV SIMN [ 26 mai ]

Scris de brebenel la 24 mai 2009

Marţi, 26 mai 2009 – Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, ediţia a XIX-a

Conferinţă : Hiroyuki Itoh şi Misato Mochizuki, Japonia

Interpretează Ansamblul „devotioModerna”, România (mai mult…)

Ziua III SIMN [ 25 mai ]

Scris de brebenel la 22 mai 2009

Luni, 25 mai 2009 – Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, ediţia a XIX-a

Joji Yuasa: conferinţă despre muzica japoneză tradiţională şi contemporană (I)

Recital TRAIECT

Interpretează: Grupul de muzică nouă TRAIECT , România

Conducerea muzicală: Sorin Lerescu
Membri: Alexandru Hanganu, flaut; Răzvan Gachi, clarinet; Tiberiu Cenuşer, trombon; Georgeta Radu, percuţie; Andrei Podlacha, pian; Geanina Săveanu, vioară; Viorica Nagy, violoncel. (mai mult…)

Ziua I SIMN [ 23 mai ]

Scris de brebenel la 20 mai 2009

Universitatea Naţională de Muzică, Bucureşti (sala Enescu) – sâmbătă, 23 mai 2009, orele 19:00

Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi (ediţia a 19-a)

Interpreţi: Cvartetul de coarde EXCELSIOR (Japonia) :

Yuka Nishino vioară, Momoko Yamadavioară , Yukiko Yoshida – violă, Hajime Otomo violoncel

Program:

Hiroyuki ItohString Quartet (p.a.r.) / (premieră în România)
Toru TakemitsuA Way a Lone (p.a.r.) / (premieră în România)
Pascal Bentoiu String Quartet No3 *
Jonathan HarveyString Quartet No2

* String Quartett No 3 – op 27A (1981)

Scris într-o scală modală de 14 tonuri, acest cvartet aparţine unui grup de patru lucrări în relaţie cu cele patru categorii fizice fundamentale definite de Carl Gustav Jung – marele psiholog elveţian, continuatorul şi oponentul lui Sigmund Freud. Aceste categorii sunt: senzaţia, sentimentul, raţiunea şi intuiţia. Cele trei mişcări ale cvartetului no.3 („Senzaţia„) sunt imaginate de creator ca bazându-se pe simţ tactil, vedere panoramică şi auz, în această ordine. Bineînţeles, această compoziţie poate fi audiată fără unele precizări sau sugestii anterioare, doar ca muzică pură. Modul iniţial poate fi transpus, inversat, fragmentat etc., oferind numeroase posibilităţi muzicale.

(Pascal Bentoiu)

Recital cameral [18 mai]

Scris de rutişor la 10 mai 2008

Ateneul Român

Duminică 18 mai, ora 19

Recital cameral

George Cosmin Bănică – vioară;

Laura Buruiană – violoncel;

Andrei Vieru – pian;

Lena Vieru – pian

În program lucrări de Anatol Vieru:

  • Sonata pentru pian
  • Sonata pentru violoncel solo
  • Versete pentru violoncel si pian
  • Sonata pentru violoncel si pian
  • Trio

[informaţie extrasă de pe fge.org.ro]

Portrete componistice Mihaela Vosganian, Irinel Anghel

Scris de rutişor la 4 mai 2008

Marţi 13 mai ora 18:30

Aula Palatului Cantacuzino

Portrete componistice

Mihaela Vosganian

Irinel Anghel

Interpretează

Ansamblul Pro Contemporania

Irinel Anghel – pian, chitară electrică, toy piano, acordeon

Elmira Sebat – mezzosoprană

Andrei Kivu – violoncel, flaut, tubă, piri, hun, kalimba, sampler (mai mult…)

Tudor Feraru

Scris de rutişor la 30 aprilie 2008

Tudor Feraru (n. 1976, Cluj-Napoca) este un compozitor şi pianist român.

A studiat compoziţia cu Cornel Ţăranu şi orchestraţie cu Petru Sbârcea la Academia de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, unde a fost licenţiat în 2001 în ambele domenii. A studiat compoziţia cu Daniel Omar la Universitatea Ontario din Canada între 2001 şi 2004 şi cu Stephen Chatman la University of British Columbia din 2004, unde lucrează la doctoratul său. A beneficiat de două burse ale Fundaţiei „Sigismund Toduţă” din Cluj-Napoca (1998, 2000), a participat la cursuri de măiestrie în Český Krumlov din Republica Cehă (1998–1999) şi a obţinut bursa internaţională a Universităţii Ontario (2001–2003).

Ca pianist, a susţinut concerte în Canada şi în România şi de multe ori a interpretat propriile lucrări. Este cunoscut şi drept dirijor, iar lucrările sale includ muzică orchestrală, de cameră, corală, vocală, electroacustică şi pentru pian, fiind interpretate în Canada şi în Europa.

Mai jos menţionăm o selecţie din lucrările sale:

Orchestrală: Unforgotten Seasons, pentru orchestră de cameră, 2002; Concerto, pentru pian şi orchestră, 2003; Riccochet, pentru orchestră, 2006

Camerală: Il Passaggio, pentru flaut şi pian, 1998; Trei bagatele, (mai mult…)

Concert cameral de muzică contemporană românească

Scris de rutişor la 24 aprilie 2008

Ateneul Român

Miercuri 30 aprilie, ora 19.00 – Sala mică

Vor interpreta:

Ion Ghiţă – contrabas

Ciprian Măceşaru – percuţie

Olguţa Lupu – pian

Ciprian Ghiţă – contrabas, percuţie

Irinel Anghel – pian, chitară electrică

Dinu Petrache – contrabas

Andrei Kivu – violoncel, chitară bas, trompetă, flaut, acordeon, live electronics

Detalii aici.

Atelierul de Muzică Contemporană Archaeus (Bucureşti)

Scris de rutişor la 17 aprilie 2008

ansamblul ArchaeusAtelierul de muzică contemporană „Archaeus” s-a constituit în octombrie 1985, cu scopul propagării celor mai diverse tendinţe, orientări şi tehnici de compoziţie ce se manifestă în creaţia muzicală contemporană.

Ansamblul este format din:

Anca Vortolomei (violoncel), Rodica Dănceanu (pian), Dorin Gliga (oboi), Ion Nedelciu (clarinet), Şerban Novac (fagot), Alexandru Matei (percuţie), Ion Marius Lăcraru (vioară) şi Liviu Dănceanu (conducerea muzicală).

(mai mult…)

Marius Constant

Scris de rutişor la 13 aprilie 2008

Compozitor şi dirijor francez de origine română (Bucureşti, 7 februarie 1925 – Paris, 15 mai 2004 ), şi-a început studiile la Bucureşti, unde a obţinut premiul „George Enescu” (1943), şi le-a continuat la Conservatorul Naţional de Muzică din Paris (1945-1949), iar pentru dirijat de orchestră la Şcoala normală de muzică. Marius Constant i-a avut ca profesori pe O. Messiaen, T. Aubin, N. Boulanger, J. Fournet şi A. Honegger. A cucerit premiul „Italia” în 1952, pentru baletul le Joueur de flûte („Flautistul”), a fost directorul muzical al reţelei de modulaţie de frecvenţă a O.R.T.F. (1953), apoi director muzical al Ballets de Paris de Roland Petit (1956-1966), înainte de a fi din nou învestit cu importante responsabilităţi la O.R.T.F. (1963-1967).

Apoi, a fost numit director al muzicii de balet la Opera din Paris (1973-1978), iar din 1978 este profesor al noii clase de orchestraţie şi instrumentaţie de la Conservatorul din Paris. În 1963, a pus bazele ansamblului instrumental Ars Nova, una dintre principalele formaţii franceze specializate în muzică nouă, iar în 1968 a primit Marele premiu naţional al muzicii. Primele sale lucrări au fost Haut-Voltage, balet pentru Maurice Béjart (1956), Contrepointe (1957) şi Cyrano de Bergerac (1959), balete pentru Roland Petit. Dar el s-a impus cu adevărat numai o dată cu 24 de preludii pentru orchestră, cântate în primă audiţie sub bagheta lui Leonard Bernstein în 1959. Contrar opţiunii unei mari părţi (mai mult…)

Dwight WINENGER – „Structural Variations”

Scris de rutişor la 21 martie 2008

Şerban Nichifor interpretează la violoncel: Dwight Winenger – Structural Variations.
[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=p1iCM9pSRkI]